• +98 2636543236
Font size: +

Making of Khal Drogo

در این پست با مراحل ساخت و Making of شخصیت Khal Drogo که مدلسازی توسط سید بهرنگ طاهری و ساخت مو توسط آقای کوتی بوسیله نرم افزار 3DsMax، Ornatrix، Mari و VRay انجام شده در خدمت شما عزیزان هستیم.

 

 

Modeling 

در رابطه با مدلسازی شبیه شخصیت ،اموزش های بسیاری موجود میباشد.به همین منظور از این مرحله عبور میکنیم.

 

 

Texturing and Materials 

پس از مرحله مدلسازی توسط نرم افزار زیبراش به سراغ مرحله تکسچرینگ می رویم.برای ایجاد تکسچر های اصلی از نرم افزار Mari استفاده شد و همچنین در بعضی قسمت ها از نرم افزار کویکسل برای ایجاد کثیفی و تغیرات کوچک استفاده شد.

البته برای ایجاد دیسپلیسمنت اولیه هم از نرم افزار ماری و تکسچر های دیسپلیسمنت از پیش ساخته شده استفاه شد و در نرم افزار زیبراش مرحله ی اضافه کردن جزییات تکمیل شد.

برای مرحله رندرینگ باید تست رندر های زیادی گرفته می شد تا به نتیجه ی دلخواه برسیم.به دلیل اینکه کمی تغییر رنگ و شدت در تکسچر ها باعث ایجاد تغییر در میزان اندازه پارامتر ها می شد.برای دیفیوز رنگ طبیعی پوست استفاده شد،برای لایه ی اپیدرمال ،تکسچری شبیه دیفیوز اما بصورت رنگ پریده ،برای لایه ی لوئر درمال ،تکسچری به رنگ اصلیه سرخ و برای آپر درمال ،تکسچری ما بین دیفیوز اصلی و تکسچر سرخ رنگ انتخاب شد.البته در هنگام رندرینگ به دلیل اینکه تنها در بعضی قسمت ها تغییراتی باید داده میشد.به همین دلیل ماسک هایی ساخته شد و تنها قسمت های مورد نظر کمی تغییر میکردند.

 

برای تکسچر اسپکولار در متریال اصلی میزانش صفر داده شد تا تنها بوسیله ی متریال بلند کنترل شود.در بعضی قسمت ها اسپکولار با جزییات  و شفاف و در بعضی قسمت ها بلور شده و یا با کمی تغیرات اعمال شد تا در مدل کلی کمی تفاوت ایجاد کنند.

 

 

در واقع پارامتر خاصی بطور ثابت وجود ندارد..آن هم به این دلیل است که کاملا به شدت مپ ها بستگی دارد و تنها با تست رندر گرفتن به پارامتر مورد نظر میرسیم.

 

Hair 

برای شروع ساخت مو از چانه آغاز کردیم.برای تکشات و نه انیمیشن ،ریش را می توانیم به سه قسمت برای راحتی کار تقسیم کنیم.برای قسمت اول یک distribute map تعریف شد:

 

 

 

سپس یک مدیفایر Edit Guides modifier اضافه شد.و از براش های آن برای ایجاد شکل مورد نظر استفاده شد.ریش ها ب سمت گیره ها هدایت شدند.

 

 

نتیجه مورد نظر توسط مودیفایر های Clustering , Curling , و   Frizz بدست آمد.یک Thickness mapهم برای تنظیم ضخامت مو ها در قسمتRender Settings modifier . اعمال شد.

 

 

دوتا دایره بوسیله لاین ها ساخته شد و تبدیل به  Edit Poly شدند تابه عنوان مقطع شروع ریش ها استفاده شوند . بوسیله ی آن ها و مدیفایر Guides from Surface بقیه اجزای ریش ساخته شد.

 

 

مودیفایر Edit Guides به آنها اعمال شد و با توجه به گیره ها تنظیم شد.

 

 

مودیفایر های Length, Clustering, Curling, and Frizz را برای شبیه تر کردن به رفرنس استفاده کردیم.

 

 

دومین قسمت از مرحله ساخت ریش:

یک distribution map برای ریش های اطراف صورت و سبیل ها تعریف شد .بعد از اضافه کردن  مودیفایر های Edit modifier and Edit Guides, Surface Comb, Length, Gravity, Detail, Clustering, Curling  و  Frizz  برای شبیه سازی بیشتر به رفرنس دستکاری شدند.

 

 

و نتیجه ی نهایی:

 

 

ریش های ریز:

  

 

ابرو ها و مژه ها:

 ساخت ابرو ها و مژه ها نیز به همین گونه بود.

 

 

برای ساخت مژه ها پلیگان های اطراف چشم انتخاب و اکسترکت شدند تا از آنها برای ساخت مژه ها استفاده شود.سپش از مودیفایر Surface Comb برای حالت دهی به آنها استفاده شد.

  

 

 

برای تمام بدن هم موهای ریزی تعریف شد تا به طبیعی تر شدن کار کمک کند.

برای موهای اصلی سر هم یک distribute map تعریف شد و یک مودیفایر comb برای حالت دهی به آن اعمال شد.

موها بوسیله مودیفایر ox Edit Guides ادیت شدند.

با توجه به رفرنس مودیفایر های comb, length, gravity, details, clustering, curling,  و  fizz اضافه شدند.

 

 

تمام مراحلی که موهای سر و ریش ها با آن ساخته شده بود دوباره استفاده شد ولی با تعداد کمتر و کمی تغییر در حالتها تا موهای پریشان اطراف سر ایجاد شود.

 

 

Lighting 

برای نور پردازی از vray dome  و یک مپ HDRI که به آن اعمال شده بود استفاده شد.البته برای ایجاد رفلکت و همچین روشن کردن یک جهت صورت هم برحسب نیاز  vraylight plane  اضافه شد.

 

 

و نتیجه نهایی:

 

 

Related Posts

 

Comments ( 3 )

  1. Sahar ghiafeh

    خیلی عالی!!!!!

    1. مهران خدائی

      عالیه بهرنگ جان و کوتی جان همیشه موفق باشی رفیق

      1. MAJID ZAMANI

        عالیه
        موفق و موید باشین

        اولین نفر باشید که پیام می‌گذارد

        Leave your comments

        Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
        Attachments ( / 3)
        Share Your Location
        • Kish Island, Spiral Tower Unit 66
        • +98(26)36543236
        • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

        Community Images